Balettknakademien,

Idag så var jag på min första balettlektion för terminen, en vuxenkurs så jag gick dit i tron om att få träffa ett gäng anorektiska, kedjerökande och kaffedrickande tonåringar.
Men så var inte fallet.

När jag klev in genom studiodörren så klev jag in i en stor jävla gubbmage som stack ut och puttade till folk. Jag såg mig omkring i studion och upptäckte ett vimmel av hängbröst och gubbmagar, grått hår, mungipe-slem och kutryggar. Ja, det fanns inte mycket att göra. Så jag stod med pensionärerna och vi böjde oss framåt och akta ryggarna och så till höger och akta ryggarna nu.

Efter några lektioner med de där tomtarna så kommer jag ha feta kontakterna inom rulltårta och blaskkaffemöte-eliten. Och jag har redan börjat dreggla lite på tangentbordet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0